بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) تهران در تاریخ ۹ الی ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار شد. این نمایشگاه فرصت ارزشمندی است تا فعالان عرصه فناوری (شرکتها و استارتاپهای حوزه IT، تولید کنندگان و عرضه کنندگان) در آن حضور داشته باشند و با سایر همتایان خود به تعامل بپردازند. از ماموریتهای مهم این نمایشگاه میتوان به توسعه اقتصاد دیجیتال اشاره کرد.
گروههای حاضر در نمایشگاه الکامپ شامل تولید کنندگان کالاها و محصولات الکترونیکی، شرکتهای خدمات کامپیوتری، متخصصان و شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات (IT)، فروشندگان و تولیدکنندگان کامپیوتر و قطعات مربوط به آن، تولیدکنندگان ماشینهای اداری، فریلنسرهای این حوزه، شرکتهای استارتاپی، سازندگان رباتها، سرمایه گذاران و همچنین و تمامی محصولات و خدمات مرتبط با این موضوع اعم از هوش مصنوعی، اینترنت، ارتباطات، آموزش و مشاوره، تجهیزات دیجیتال، شبکه و امنیت تجارت الکترونیک، رباتیک، سیستمهای هوشمند و پایگاه داده، سیستمهای سخت افزاری و نرم افزاری، تجهیزات موبایل، دستگاهها، ماشین آلات و تجهیزات اداری، دولت الکترونیک، اپراتورها، سیستمهای هوشمند و پایگاه داده، رسانه و سرگرمی و بازاریابی.
هدف از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ ۱۴۰۳ عبارتند از:
ارائه آخرین محصولات و دستاوردهای روز دنیا و آشنایی با فعالان داخلی
گسترش فرهنگ استفاده از محصولات و فناوریهای تجارت الکترونیک در زندگی افراد
فراهم آوردن فرصتی برای تعامل و همکاری شرکتهای این حوزه و برقراری ارتباطات B2B
جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای شرکتهای دانش بنیان
فراهم آوردن فرصتی جهت تحلیل و شناخت نیازهای بازار
ایجاد فرصتی برای رونمایی از آخرین محصولات، خدمات و دستاوردها
فرصتی برای برقراری ارتباطات C2C
فرصت جذب و استخدام نیروهای کاربلد و متخصص
تحلیل و بررسی بازار و رقبا
تبادل اطلاعات و اطلاع از آخرین تکنولوژیهای روز دنیا
برگزاری سمینارهای مرتبط
فراهم آوردن فرصت بازاریابی و برندسازی برای شرکتها از طریق تبلیغات محیطی و ...